klik la sini ye..^^

Selasa, 7 Jun 2011

Kekecewaan Di Pagi Hari.. T-T

bismillahirrahmanirrahim..
assalamualaikum..ohayo gozaimasssuu min'naaa~~~ =)

slamat pagi korang..pa habaq??..ada sehat ka??
brkaitan dgn tjuk entry pagi2 yg x brape nk bute lg nie..

actually,,insiden kekecewaan nie bru je lps brlaku..
alkisahnye disebabkn gara2 ketiadaan NASI LEMAK!!!

cecite2??
ok,,let me ceritain..
sebenarnye abang aku yg sorang nie baru je dpt keje,,
n trpakse start arinie gak coz company tmpat dye nk keje nie prlukan seorang maintenance (btol ke ejaan nie??..lntak hang laa..) scepat mgkin..
padahal baru je smalam dye di-interbiu...

aku pon hepi r bagi pihak dye walaupon ade rse cm sedih2 cket..
so,aku plan r dri mlm tdi yg pgi2 nie nk belikn dye sarapan NASI LEMAK,,
knonnye bio dye bersmangat n bertenaga cket tyme kt tmpat keje nnt..

memandangkn tmpat keje dye nie berkeletakan kt negeri Hang Tuah nun sana,Melaka,,
n tyme msuk keje lak kul 8,,
maka dye trpaksa r bgun awal cket kn..
slalunye dari umah aku nak ke melaka ade la dlm stu jam gtu..

so,,kul 5 lg aku da kejut abg aku nie..tkot trlambat..
**amboi,,aku lak yg lbih2 smangat..hahaha
lpas mnunggu slama beberapa ketika maka berdentinglah jam atok (grandfather's clock kata omputih..) kt dinding umah aku 2,menunjukkan suda pkul 6..
maka dengan pnuh semangat NASI LEMAK aku pon melangkah keluar ntuk menyempurnakan plan yg tlah diatur sjak mlm td..
**walhal ntuk beli NASI LEMAK je..plan la sgt kannn..haha

berbekalkan baju anti-sejuk(sweater) n kuda besi Honda(motor je kot),,
aku pon meredah kesejukan n embun2 dipagi hari..
selang beberapa minit,,smpai la aku kt kedai Hai Lam,kt Bakri..*cmnie la kot eja nye..hehe
kdai nie ala-ala kopitiam cket..

aku pon melangkah masuk dgn penuh bergaya n macho skali,,
menyapa setiap pelanggan yg seakan2 jeles ngan kehenseman aku pagi nie..**wekkkk3 XP
tnpa segan silu,aku pon brtanye la kat tokey kdai 2,,

"tokey,NASI LEMAK bungkus ade x??"
"dgn sukacitanya dimaklumkan bahawa makcik NASI LEMAK telah brcuti hari nie..maka tiada NASI LEMAK untuk brader yer.."

dushh!!..kata2 tersebut bagaikn menyentap jntung ati aku..
sedih,,tapi xpe..ade lg kdai laenn..
dengan smangat baru,aku meneruskn perjalanan ke Warung Kubur,di Sg Abong..

nama nie smpena kedudukannye kt btol2 kt sebelah Tanah Perkuburan Islam Sg Abong..
sbaik je smpai,,aku pon dgn selambe derk dduk smbil diperhatikn pkcik2 aji yg baru balik dari surau..
**ape tengok2..aku da solat subuh la!!..gumam ku di dalam ati..
pastu aku tnye r mkcik kedai 2,,

"makcik yg cntik,,NASI LEMAK ade x??"
dgn segan silu makcik 2 mnjawab,,
"lom lagi la dik..nasi tgah masak lg.."

debushh!!..skali lg aku trsentap.."xde jgak??!!"
dengan smangat yg semakin pudar,aku pon melangkah keluar..
nape arinie sume tmpat xde NASI LEMAK..slalu kemain banyak lg..
SUWEY ke??..rasanye aku da mndi wajib aritu..**jap,,ape kne mngene lak kan.. -,-'
wait,,jam da pkul 6.30???!!..o.0 ..kne cpat nie!!

so,trpaksa la aku menderu laju ke bandar..jam mnunjukkn pkul 6.40..
smpai je kt jalan Hasyim,aku terus amek NASI LEMAK yg ade,bayor,n trus blah dari stu..
bru je nk start moto,,ttibe trdengar satu deringan..

"tet tet,,tet tet"..**bayangkn nset nokia 3310 bnyik cmne ble msj masuk..
"abie ktne nie??"..trtera nama abang aku kt msj 2..

alamak!..brader suda brtanye..
aku pon britau la situasi kritikal yg dialami diriku nie..
then,dngan pntasnye aku ride motor 2,,mnuju ke teratak Kamal..**umah aku lerr..

FULL THROTTLE!!!..IKEZE!!!
bygkn la prjalan ke dari bando muo ke umah aku,besenye amik masa dlm 20 mnit,,
pagi nie,,dngan lncah kaduknye aku smpai juz dlm 6-7 mnit je..
brpluh2 motor aku..sian dye..haha

tapiiii,,alangkah sedih n kecewanye bila tgok motor abg aku da xde kt garaj..
ok,,think positif..mybe dye bwak moto dye g mkn angin jap smentara tggu aku..
msuk je umah,,bapak aku trus gtwu,,

"awak lmbat la..abg baru je kuar..baru je sekejap tadi.."

prangg,,prengg,,prongg~~~**sound efek pnggan pecah..
dye da g keje da??
x sarap dlu ke??
abes NASI LEMAK nie??
yg aku usahakn dari tadi???

sob3...sedih giler seyhh...huhuhuhuhu T-T
dek krane frust yg melampau,,aku pon melantak la NASI LEMAK yg ade 2 ntuk mngubat duka di hati nie..
sumpah rase bersalah giler..**walaupon x tau brsalah or x..
baru pkir nk bagi kata2 semangat ke,galakan ke,tp x smpat..
nk salam n ucap GUDLUCK pon x smpat,,inikn pulak nk sepak terajang beliau..

aduhaiii,,sabor je lah~~
mntak maap banyak2 ye bang..
klau nk marah,,marah la kt pkcik2 n mkcik2 warung 2 sbab xde NASI LEMAK kt warung diorg..
sory sgt2 ye bro..
huk5.. T___T

**trimas pade korang yg sudi mmbaca smpai abes ye.. =')
**ini adalah cerita benar tapi telah dihias2 agar indah cket pnulisannye,,hehe

3 comments:

liana.syazwani berkata...

ngidam nasik lemak ngan ayam goreng time holiday kat cameron semalam :D hahaha

abie_panda berkata...

ngidam??..hahaha..wahhh,,untung laaa dpt g cameron.. :D

liana.syazwani berkata...

hehehe :D alhamdulillah..ade rezeki siket :D ye la..nasik lemak tambah ayam..kat cameron nasik lemak ngan sambal je dah rm2.50... =.="

klik la Tukang Iklan.. :D